Čo to vlastne je? Mnoho ľudí sa to pýta a používa no v skutočnosti to nikto nevie. Alebo len málokto vôbec tuší o čo ide. Hashtag resp. mriežka ak chceme hovoriť po slovensky sa používa už od roku 2007 a takzvaný boom alebo rozmach zažila v roku 2009. Odvtedy sa používa neustále a môžete zaznamenať aj to, že ešte s väčšou intenzitou. Dokonca sa to nepoužíva len vo vašom osobnom profile ale podobne mriežkovanie sa ujalo aj v spoločnostiach a môžete ich vidieť v príspevkoch na profiloch veľkých alebo malých spoločností. Napríklad taká CocaCola malá kampaň po celom svete, takisto aj svetoznáma telefónna spoločnosť O2.
znak v písku
                Na Slovensku máme aj raritu čo sa týka mriežky a je ňou politická strana ktorá sa menuje „za mriežkou“.
O čo vlastne ide?
                Je to vlastne ako nejaké heslo alebo slovo(hashtag), ktoré uverejňujete hlavne na sociálnych sieťach. Takéto hashtagy alebo mriežky nám poskytujú aj akési rozdelenie alebo roztriedenie príspevkov, ktoré nám uľahčujú roztriediť príspevky od dôležitých alebo nepodstatných. Takže vďaka mriežkam si môžeme prezerať len také príspevky, ktoré nás zaujímajú. Dokonca podľa hashtagu môžete vyhľadávať na facebooku, twitteri alebo instagrame, stačí ak zadáte #funny a zobrazia sa vám všetky voľné dostupné príspevky s týmto hashtagom, takto ľahko si môžete prezerať ba dokonca aj vyhľadať nový okruh ľudí, ktorí majú podobne záujmy ako vy.
bílý nápis
Ako ho používať?
                Zvyčajne sme svedkami ako ľudia využívajú alebo lepšie povedané zneužívajú hashtagy, ide hlavne o to, že to zvyknú dávať pred každé slovo, to nie je správne. Takto by to vyzerať nemalo. Zamyslite sa, veď kto by hľadal alebo lepšie povedané aký záujem alebo tému by našiel pod hashtagom #si alebo #budem. Ide o úplne nezmyselné blbosti. Alebo dokonca to môže mať iný sexuálny alebo inak nevhodný podtón. Čo ak napíšete kamoške alebo komu nejaký hashtag, ktorý je len z nejakej vety. Niekto bude hľadať slovo big alebo podobne a nájde tam tvoju kamarátku. To by nebolo vhodné a preto si dvakrát rozmyslíte a nenasledujte tých, ktorí to tam hádžu za každým slovom, lebo je to vraj cool…